Het geheim van groei.

Groei. Groei? Groei! Groei(en) willen we eigenlijk allemaal. Kinderen willen groeien omdat ze groter willen worden en groter betekent wijzer en sterker. In de volwassenheid betekent groei vaak “meer” in de zin van meer wijs, meer geld, meer….. En ook in de professionaliteit hebben we het vaak over groei. Veel is er over groei geschreven en veel methodes zijn er die je helpen groei te realiseren. Groei is in vier stappen te realiseren. Feitelijk zelfs al in één stap: Ontwikkel jezelf en je groeit. Is groei hetzelfde als succes?

Groei en succes
Om als bedrijf succesvol te zijn heb je een product nodig waar je klant bereid is voor te betalen. Hierbij zijn de vier marketing P’s belangrijk. Als docent marketing bij Inholland Academy doceer ik dan ook dat het belangrijk is dat je een product hebt dat een probleem van de klant oplost of dat het hem helpt zijn product beter te maken. Dat het product gemakkelijk te gebruiken is etc. Ruim twintig jaar ben ik actief in het marketingvak en aan deze knoppen draaien bedrijven en organisaties continue. Een nieuwe website, een eagere verkoper; Stuk voor stuk belangrijke voorwaarden om succesvol te zijn. Zonder meer. Wat mij daarbij opvalt, is dat het de normaalste zaak van de wereld is om een verkoper uit te rusten met een auto van de zaak, laptop en telefoon. De kosten die ermee gemoeid zijn horen bij de taakstelling van de verkoper. Hij moet klanten kunnen bereiken want dan kun je verkopen en dat levert succes op. Dit is ook zonder meer essentieel. Maar wat minstens zo belangrijk is is de ontwikkeling van de verkoper als professional. Wat heeft hij nodig op het gebied van kennis en kunde over het product? En daarnaast wat heeft hij nodig aan houding en gedrag om te kunnen bijdragen aan het succes van het bedrijf? En op welke gebieden wil de verkoper zichzelf nog ontwikkelen om te kunnen groeien in zijn vak?

Wat doet de ZZP-er? Hoeveel investeert hij in zichzelf? Durven we de ZZP’er de vraag te stellen?

PROF voor persoonlijk leiderschap

Groei gaat niet vanzelf, om te groeien is het nodig dat je goed voor jezelf zorgt. Het kind moet gevoed worden, moet rusten en oefent met vallen en opstaan. In feite is dit op professioneel gebied niet anders. De PROF Company heeft het geheim van groei ontrafelt en heeft vier kernwaarden ontdekt die je het succes brengt dat je nastreeft: Persoonlijk Verantwoordelijk, Relatiegericht, Opbrengstgericht en Flexibel. Ontdek de kracht en mogelijkheden van effectief gedrag van jezelf en je medewerkers en realiseer ongeëvenaarde groei.

Ervaar de kracht van PROF en schrijf je in voor één van onze kennismakingsworkshops.

Ik wens je veel groei toe…

Michael Groen